سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید مسواک برقی ارزان

 

مسواک های مدرن می توانند بسیار بیشتر از تمیز کردن دندان ها و تازه کردن نفس شما انجام دهند. برخی از مسواک های برقی ممتاز نه تنها زمان مسواک زدن شما را برای اطمینان از حفظ 2 دقیقه کامل مسواک زدن تعیین می کنند، بلکه به شما هشدار می دهند که اگر مسواک را خیلی محکم روی دندان های خود فشار می دهید و به طور بالقوه به دندان ها یا لثه ها آسیب می رسانند.

اما بیشتر مردم هنوز به جای استفاده از دستگاه برقی از مسواک دستی سنتی استفاده می کنند. طبق گزارش شرکت تحلیل بازاریابی مصرف کننده Mintel، تنها 36 درصد از بزرگسالان می گویند که از مسواک برقی استفاده می کنند. این دستگاه ها در میان گروه های سنی بالاتر و افراد با درآمد بالاتر محبوبیت بیشتری دارند، اما: Mintel گزارش می دهد که نیمی از افراد 55 ساله و بالاتر با درآمد سالانه 75000 دلار یا بیشتر، استفاده از مسواک برقی را به مسواک دستی ترجیح می دهند.

مسواک برقی ارزان

از زمان ظهور مسواک برقی - دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند و موهایشان به سرعت می‌لرزد یا می‌چرخد - در دهه 1960، بحث بر سر اینکه آیا مسواک‌های برقی یا دستی کار بهتری در تمیز کردن دندان‌ها انجام می‌دهند و اینکه آیا یک نوع از نوع دیگر ایمن‌تر است یا خیر، بالا گرفته است. دندان ها و لثه های شما

البته تفاوت قیمتی بین مسواک برقی و دستی وجود دارد. شما می توانید یک مسواک دستی را با قیمت کمتر از یک دلار بخرید، و مدل های پایه برقی را که با باتری های قابل تعویض کار می کنند، با کمتر از 10 دلار خریداری کنید. باتری‌هایی که باتری‌های قابل شارژ دارند (که یک بار شارژ آن‌ها از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد) از 20 دلار شروع می‌شود. اما می‌توانید بیش از 250 دلار برای یک مسواک برقی «هوشمند» هزینه کنید که با برنامه‌ای روی گوشی شما همگام‌سازی می‌شود و توصیه‌هایی برای بهبود تکنیک مسواک زدن شما ارائه می‌دهد.

 

کدام را باید انتخاب کنید؟ متخصصان دندان‌پزشکی خاطرنشان می‌کنند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و ترجیحات شخصی و عواملی مانند سن و سلامت عمومی شما ممکن است در این که کدام نوع مسواک برای شما بهترین است، نقش داشته باشد.

 

از هر کدام که استفاده می کنید، دندانپزشکان موافقند که مسواک زدن دندان های خود به مدت 2 دقیقه، دو بار در روز، موثرترین قدمی است که می توانید برای سلامت دهان و دندان بردارید.

 

این به خلاص شدن از شر باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند، کمک می کند، یک لایه چسبنده و میکروبی که به دندان می چسبد. هنگامی که پلاک ایجاد می شود، می تواند باعث پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شود.

 

در اینجا چیزی است که باید بدانید و چگونه تصمیم بگیرید که چه چیزی برای قوی نگه داشتن سفیدهای مرواریدی شما مناسب، تمیز و بدون حفره است.

آیا مسواک های برقی بهتر تمیز می شوند؟

یکی از تحلیل‌های جامع‌تر این موضوع - مروری بر مطالعات انجام شده توسط Cochrane Cochrane مستقل در سال 2014 - به مسواک‌های برقی برتری جزئی در تمیز کردن پلاک داد.

 

محققان 56 کارآزمایی بالینی مسواک زدن بدون نظارت را توسط بیش از 5000 بزرگسال و کودک بررسی کردند و دریافتند که افراد مورد مطالعه که از مسواک برقی استفاده می کردند، 11 درصد کاهش پلاک را در یک تا سه ماهگی و 21 درصد کاهش پس از سه ماه یا سه ماه نشان دادند. بیشتر، در مقایسه با کسانی که از مسواک دستی استفاده می کردند.

 

آنها همچنین دریافتند که مصرف کنندگان مسواک برقی در یک تا سه ماهگی 6 درصد کاهش در التهاب لثه (بیماری لثه) و کاهش 11 درصدی پس از سه ماه یا بیشتر داشتند.

 

علاوه بر این، محققان دریافتند که مسواک های نوسانی (که دارای سر گرد کوچکی هستند که به سرعت در یک جهت و سپس در جهت دیگر می چرخد) در کاهش پلاک کمی بهتر از مسواک های برقی صوتی (که دارای سر بیضی شکل هستند که به سرعت از آن حرکت می کند یا می لرزد). پهلو به پهلو). اما نویسندگان مطالعه می گویند برای تایید این یافته به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

یک مطالعه آلمانی که در سال 2019 در مجله Clinical Periodontology منتشر شد همچنین نشان داد که مسواک های برقی برای سلامت لثه موثرتر هستند. در اینجا، محققان دانشگاه پزشکی گریفسوالد، که 2819 بزرگسال را طی 11 سال دنبال کردند، مشخص کردند که استفاده از یک مسواک برقی باعث کاهش پیشرفت بیماری پریودنتال می شود. بعلاوه، مصرف کنندگان مسواک برقی به طور کلی لثه های سالم تری داشتند و 19 درصد دندان های بیشتری نسبت به کسانی که از مسواک دستی استفاده می کردند، در طول دوره مطالعه حفظ کردند.

 

مت مسینا، DDS، مشاور مصرف کننده انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می گوید: «شما می توانید با مسواک دستی بسیار مؤثر مسواک بزنید». "اگر چکاپ های خوبی انجام می دهید و دندانپزشک شما مطمئن است که کارتان را کامل انجام می دهید، نیازی به تعویض برس دستی ندارید."

آیا مسواک برقی می تواند به دندان های شما آسیب برساند؟

مسواک های برقی می توانند بسیار، خوب، قدرتمند باشند، که توضیح می دهد که چرا می توانند چنین کار کاملی را روی پلاک انجام دهند. اما قدرت بیش از حد نیز ممکن است بالقوه مشکل ساز باشد.

 

مطالعه‌ای در سال 2017 که در مجله PLOS One منتشر شد نشان داد که مسواک‌های برقی بیشتر از دستی می‌توانند عاج را ساییده کنند - بافتی که مستقیماً زیر مینای دندان قرار دارد، که ممکن است زمانی که مینای دندان از بین می‌رود یا لثه‌ها عقب می‌رود، در معرض دید قرار می‌گیرد. سایش روی عاج حساسیت دندان را افزایش می دهد و می تواند خطرات حفره را افزایش دهد.

 

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های عاج دندان را گرفتند و سپس از دستگاهی استفاده کردند که اثرات هشت سال و نیم مسواک زدن را شبیه‌سازی کرد. آنها دریافتند که مسواک‌های صوتی بیشترین سایش را به عاج و به دنبال آن نوسان می‌دهند و مسواک‌های دستی - به‌ویژه مسواک‌های با موهای موج دار - کمترین سایش را ایجاد می‌کنند.

 

یکی دیگر از مطالعات شبیه‌سازی شده مسواک زدن، این مطالعه که در سال 2013 در مجله Clinical Oral Investigations منتشر شد، نتایج متفاوتی داشت. این مطالعه نشان داد که مسواک های دستی و برقی اثرات مشابهی بر روی مینای دندان سالم دارند، اما بر روی مینای فرسوده، مسواک زدن دستی باعث ساییدگی بیشتر عاج می شود.

 

اما یک هشدار مهم وجود دارد: در این مطالعه، شبیه‌سازی مسواک زدن دستی نسبت به شبیه‌سازی برس برقی نیروی بسیار بیشتری استفاده کرد. و متخصصان می گویند که مسواک زدن بیش از حد با هر نوع مسواک ممکن است احتمال تحلیل لثه و آسیب مینای دندان را افزایش دهد.

 

در واقع، یک تماس ملایم با یک مسواک نرم – چه دستی و چه برقی – مطمئن ترین راه حل است. Vera W.L می گوید: «از بین بردن باکتری ها و ذرات غذا به نیروی زیادی نیاز ندارد. Tang.، DDS، استادیار بالینی، معاون و مدیر پیش‌دکتری کالج دندان‌پزشکی دانشگاه نیویورک، بخش پریودنتولوژی و دندانپزشکی ایمپلنت.

 

و توجه به مسواک های برقی ممکن است به ویژه مهم باشد. تانگ می‌گوید: «وقتی با مسواک برقی مسواک می‌زنید، واقعاً مجبور نیستید کاری انجام دهید، زیرا سر چرخان یا ارتعاشی کار را برای شما انجام می‌دهد.

در مسواک چیست؟

وقتی در مورد مسواک تصمیم می گیرید، ابتدا اصول اولیه را در نظر بگیرید. مسواک‌های برقی و دستی در اندازه‌های سر و پیکربندی‌های موی مختلف، از جمله برس‌هایی که به روش‌های مختلف خوشه‌ای، زاویه‌دار یا موج‌دار هستند، وجود دارند. تانگ می‌گوید: «برخی از مطالعات نشان داده‌اند که موهای مخروطی یا زاویه‌دار نسبت به برس‌های صاف در کاهش پلاک کمی مؤثرتر هستند.

 

چه مسواک دستی یا برقی را انتخاب کنید، مسواک با موهای نرم انتخاب کنید. تانگ می‌گوید: «موهای خیلی سفت به احتمال زیاد باعث آسیب به لثه و مینای دندان می‌شوند.»

 

وقتی شک دارید، مسینا پیشنهاد می کند بررسی کنید که آیا مسواک مهر پذیرش ADA را به دست آورده است یا خیر. او می گوید: «این نشان می دهد که به طور مستقل آزمایش شده است، و به طور ایمن و مؤثر پلاک را از بین می برد و التهاب لثه را کاهش می دهد.

 

اگر به یک مسواک برقی فکر می کنید، یکی از ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید تایمر 2 دقیقه ای است. بر اساس ADA، اکثر مردم به طور متوسط تنها حدود 45 ثانیه مسواک می زنند، بنابراین یک تایمر ممکن است شما را تشویق کند که مدت بیشتری مسواک بزنید. (برخی از مسواک های دستی نیز این ویژگی را دارند یا پس از 2 دقیقه استفاده روشن می شوند.) برخی از مدل های برقی دارای یک تایمر ربع هستند که هر 30 ثانیه یکبار زنگ می زند تا به شما یادآوری کند که به ناحیه دیگری از دهان خود بروید.

 

مسواک برقی با سنسور فشار ممکن است برای افرادی که تمایل به مسواک زدن بیش از حد تهاجمی دارند مفید باشد. تانگ می‌گوید: «بعضی مدل‌ها احساس می‌کنند که شما خیلی سخت فشار می‌دهید و با متوقف کردن حرکت موها تا زمانی که لمس خود را سبک کنید، پاسخ می‌دهند.

 

متخصصان می گویند مسواک های برقی نیز ممکن است نتایج بهتری برای گروه های خاص داشته باشند. به عنوان مثال، تانگ می گوید، برای مثال، افراد مسن، به ویژه آنهایی که مبتلا به آرتریت هستند، ممکن است مهارت لازم برای مانور دادن مؤثر با مسواک دستی را نداشته باشند. او می‌گوید: «برس‌های برقی نه تنها کار زیادی را برای شما انجام می‌دهند، بلکه دسته‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر نگه‌دارید.

 

جوانان ممکن است به همین دلایل از آنها سود ببرند. به‌علاوه، برخی از مسواک‌های برقی که به‌طور خاص برای کودکان ساخته شده‌اند، موسیقی پخش می‌کنند یا به برنامه‌های تایمر متصل می‌شوند تا جلسات مسواک زدن طولانی‌تری را تشویق کنند - البته اینکه آیا واقعاً این مسواک‌ها واقعاً کودکان را برای مسواک زدن به مدت 2 دقیقه توصیه‌شده تشویق می‌کند یا خیر، مطالعه نشده است. (ADA و آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا توصیه می کنند که والدین بر مسواک زدن بچه ها تا سن 7 یا 8 سالگی نظارت داشته باشند و بگویند بچه هایی که می توانند به طور معمول کفش های خود را ببندند می توانند دندان های خود را نیز با مسواک دستی یا برقی مسواک بزنند. .)

 

یک مسواک برقی نیز می تواند برای هر کسی که بریس دارد یک موهبت باشد. مسینا می‌گوید: «دور کردن همه براکت‌ها و سیم‌ها بسیار راحت‌تر از یک برس دستی است. برخی از محصولات برقی حتی دارای سرهایی هستند که به طور خاص برای تمیز کردن کامل اطراف و بین بریس ها طراحی شده اند.

از بهترین تکنیک مسواک زدن استفاده کنید

فرقی نمی‌کند یک مسواک معمولی انتخاب کنید یا مسواک‌ای با تمام زنگ‌ها و سوت‌ها، نحوه مسواک زدن کلید اصلی است. پائولو کامارگو، DDS، پروفسور و معاون امور بالینی دانشکده دندانپزشکی UCLA در لس آنجلس، می گوید: «تکنیک صحیح را می توان با مسواک برقی یا دستی استفاده کرد. "افرادی که کار خوبی انجام می دهند، می توانند با هر یک از آنها کار خوبی انجام دهند."

 

برای استفاده حداکثری از هر جلسه مسواک زدن:

 

مسواک را در زاویه مناسب نگه دارید. کامارگو می‌گوید: «بزرگ‌ترین اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که مسواک خود را در دمای 90 درجه نگه می‌دارند، که دندان‌ها را تمیز می‌کند اما لثه‌ها را تمیز نمی‌کند. باکتری‌ها در فضای بین دندان‌ها و لثه رشد می‌کنند و برای ایجاد اختلال در آن، باید از موها با زاویه 45 درجه استفاده کنید و آنها را به زیر خط لثه ببرید.

 

دو دندان را همزمان مسواک بزنید. تانگ می‌گوید به روشی روشمند در اطراف دهان خود کار کنید و توجه خود را همزمان روی دو دندان متمرکز کنید. او می‌گوید: «اگر از یک برس برقی استفاده می‌کنید، آن را روی آن دو دندان بگذارید و بگذارید کار خودش را انجام دهد، سپس به سراغ دو دندان بعدی بروید.

 

دقیق باشید مسینا می‌گوید: «صرف نظر از اینکه از چه نوع مسواکی استفاده می‌کنید، همچنان باید مطمئن شوید که موها با تمام سطح هر دندان تماس دارند. دو طرف جلو و عقب تمام دندان‌های خود، بالا و پایین، از جمله لبه‌های تیز را تمیز کنید. شما همچنین باید مسواک را پشت دندان های عقب خود قرار دهید. برای اندازه گیری خوب، از مسواک خود برای عبور از سطح زبان، برای کاهش باکتری ها و جلوگیری از بوی بد دهان استفاده کنید.

از لمس مناسب استفاده کنید. کامارگو می‌گوید: «میان انجام یک کار خوب و زیاده‌روی در آن مرز باریکی وجود دارد. اگر نگران این هستید که خیلی سخت مسواک می زنید، این ترفند را امتحان کنید: به جای اینکه مسواک را در مشت خود بگیرید، آن را فقط با نوک انگشتان خود نگه دارید. تانگ می‌گوید: «این به شما اجازه نمی‌دهد که به لثه‌هایتان فشار زیادی وارد کنید. و علائم مسواک زدن بیش از حد تهاجمی را بشناسید: حساسیت دندان، خونریزی یا تحریک لثه ها، عقب نشینی لثه ها، و پر شدن موهای مسواک.

 

به طور مرتب مسواک خود را تعویض کنید. شما باید هر سه تا چهار ماه یکبار یک مسواک جدید – یا یک سر مسواک جدید برای مسواک برقی – بشکنید. اگر متوجه شدید که موها ساییده شده یا باز می شوند، مطمئناً زمان آن رسیده است که موهای جدید را انتخاب کنید. کامارگو می‌گوید: «موهای پراکنده دیگر نمی‌توانند به‌طور مؤثر زیر خط لثه قرار بگیرند».

 

در آخر، این را در نظر بگیرید: مسواک‌های پلاستیکی زباله‌های زیادی ایجاد می‌کنند – از آن دسته که به راحتی خراب نمی‌شوند. در مدل‌های برقی، معمولاً پلاستیک کمتری پرتاب می‌کنید، زیرا فقط سر برس است که مرتباً تعویض می‌شود. با این حال، برخی از تولید کنندگان در حال حاضر مسواک های دستی با سر قابل تعویض ارائه می دهند. و برخی از شرکت‌ها مسواک‌های دستی را از بامبوی پایدار، پلاستیک زیستی قابل کمپوست یا سلولز (پلاستیک تولید شده از چوب) می‌سازند - اگرچه اینها لزوماً مورد تأیید ADA نیستند.